Physical and mental health

MOHSEN ALIREZAEE ✏ 📚A step towards the promotion of physical and mental health

Physical and mental health

MOHSEN ALIREZAEE ✏ 📚A step towards the promotion of physical and mental health

Physical and mental health

محسن علیرضائی - دانش آموخته روانشناسی بالینی
psychology✔
psychiatry✔
Medical Health✔
addiction✔
social health✔

پیوندها
آخرین نظرات
  • ۱۷ فروردين ۹۶، ۲۲:۳۷ - محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان
    خوب بود

تجربه اولین عادت ماهیانه دختران

شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳ ب.ظ

اولین روز پریود شدن دخترتان می تواند گیج کننده، پر از هیجان، ترسناک، یا روز شادی باشد و شما به عنوان والد لازم است بدانید در این روز چه رفتاری داشته باشید. زیرا همین موضوع می تواند دیدگاه دخترتان را نسبت به بلوغ و تغییر بدنی مثبت نماید.

تجربه اولیه این اتفاق ممکن است موجب نگرانی و اضطراب دختران گردد. البته در صورتیکه آمادگی قبلی نداشته باشد این احساسات تشدید می شود. بهرحال حتی با وجود توضیحات و آمادگی قبلی انجام کارهایی در چنین روزی می تواند موجب ساده تر شدن این تجربه اولیه گردد.

یکی از موارد که باید همواره به یاد داشته باشید این است که قبل و بعد از اولین پریود به دخترتان این احساس را بدهید که از نظر بدنی و ظاهری خوب است. به علاوه اگر تغییرات عاطفی و رفتاری او را ملاحظه کردید به او توضیح دهید که این احساسات بخاطر تغییر در ترشح هورمون های مختلف است و برطرف خواهد شد. نشانه های قبل از عادت ماهانه را برای دخترتان توضیح دهید. به او بگویید ممکن است احساس افسردگی، خستگی، درد در سینه ها، مشکل تمرکز و احتمال آکنه داشته باشد. البته یادآور شوید که نشانه ها منحصر به فرد است و برخی از زنان ممکن است هیچ یک از نشانه ها را نداشته باشند. به علاوه راه هایی مانند دوش آب گرم را به او پیشنهاد کنید. اگر خودتان در دوره عادت ماهانه به سر می برید توجه کنید که طرز صحبت شما ( منفی یا مثبت) می تواند دیدگاه دخترتان نسبت به موضوع را تغییر دهد. به او کمک کنید که درک کند عادت ماهانه امری است طبیعی و نباید فرد را از زندگی روزانه بازدارد. به او یاداوری کنید که تقریبا هر ۴ ساعت نوار بهداشتی خود را تعویض کند. بعد از اولین عادت ماهانه میتوانید به او پیشنهاد دهید که از تجارب شخصی خود برای او توضیح دهید. البته اصرار نکنید زیرا ممکن است این امر را بسیار شخصی بداند و خجالت بکشد. اگر غذای مورد علاقه او را بپرید یا با او به رستورانی خوب بروید عالی است. روی یک تقویم تاریخ پریود شدن بعدی را علامت بزنید. البته یادتان باشد، معمولا در ماه های اولیه ممکن است عادت ماهانه بطور نامنظم اتفاق افتد و بهتر است این امر را به دخترتان یادآوری کنید.

به او انواعی از پدهای بهداشتی هدیه کنید تا به انتخاب خود استفاده کند. اگر احساس کردید مضطرب است به او نشان دهید چیز زیادی تغییر نکرده و زندگی همان است که بوده و او همچنان می تواند کارهایی که دوست داشته انجام دهده/


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۰
ع.س 👈 کارشناس در حوزه زنان و زایمان

عادت ماهیانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی