Physical and mental health

MOHSEN ALIREZAEE ✏ 📚A step towards the promotion of physical and mental health

Physical and mental health

MOHSEN ALIREZAEE ✏ 📚A step towards the promotion of physical and mental health

Physical and mental health

محسن علیرضائی - دانش آموخته روانشناسی بالینی
psychology✔
psychiatry✔
Medical Health✔
addiction✔
social health✔

پیوندها
آخرین نظرات
  • ۱۷ فروردين ۹۶، ۲۲:۳۷ - محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان
    خوب بود

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

یک مطالعه  جدید توسط دانشمندان در دانشگاه فرانکفورت  آلمان  که در یک مجله پزشکی منتشر شد ادعا کرد که آواز خواندن از فعالیت هوازی  است که سیستم ایمنی بدن را تقویت  کرده و فواید زیادی دارد. آواز خواندن  یک ابزار شفا بخش  از زمان های قدیم تا امروز است

اگر تا به حال میل به آواز خواندن به شما دست داده است—چه زیر دوش حمام، چه در اتومبیل، یا شاید هم در مهمانی که هیچکس را آنجا نمی شناختید—باید باآغوش باز پذیرای آن باشید. این هنر باستانی نه تنها حس خوبی به آدم می دهد، بلکه می تواند سلامتیتان را هم تقویت کند، احساس درد و ناراحتیتان را برطرف کند و حتی عمرتان را طولانی تر کند.
اگر از صدایتان به جز صحبت کردن، برای آواز خواندن هم استفاده کنید، فواید بسیار زیادی نصیبتان می شود. سوزانا هانسر، رئیس دپارتمان موسیقی درمانی در دانشگاه موسیقی برکلی، می گوید، “وقتی به جای حرف زدن، آواز می خوانید، در صدایتان آهنگ، موسیقی و اوج و حزیز دارد که باعث می شود بتوانید خود را عمیق تر بیان کنید. ازآنجا که خواندن عملی درونی است (که به بدن ما مربوط می شود) مطمئناً تغییراتی را در جسممان پدید می آورد.”
آواز خواندن استرس و درد را کاهش می دهد
براساس گفته های پاتریشیا پرستون رابرتز، یک متخصص موسیقی درمانی در شهر نیویورک، تحقیقات ومطالعات ثابت کرده است که آواز خواندن موجب پایین آوردن ضربان قلب، فشار خون، و استرس می شود. او از آواز برای کمک به بیمارانی که از انواع مختلف بیماری ها و مشکلات روحی و فیزیکی رنج می برند، استفاده می کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۱۲
محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان



خانواده پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت ما است و در تعیین سبک و خط‌مشی زندگی و آینده، اخلاق، صحت و سلامت‌روانی‌مان نقش بزرگی برعهده دارد. رشد عاطفی و سلامت‌روانی کودک به خانواده و محیط خانوادگی بستگی دارد.


خانواده پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت ما است و در تعیین سبک و خط‌مشی زندگی و آینده، اخلاق، صحت و سلامت‌روانی‌مان نقش بزرگی برعهده دارد. رشد عاطفی و سلامت‌روانی کودک به خانواده و محیط خانوادگی بستگی دارد.


در کانون خانواده‌های نابسامان، خانواده‌هایی که از فروغ هرگونه محبت، گرم و روشن نشده است، دشواری کودکان از شیطنت‌ها و شلوغ‌کردن‌های ساده شروع می‌شود و به انواع بزهکاری‌ها، طغیان‌ها، انجام‌دادن اعمال شنیع و جنایات و عمل منافی عفت و دزدی منتهی می‌شود. محرومیت عاطفی که معمولا از تیرگی روابط خانوادگی به وجود می‌آید، یکی از علل مهم بزهکاری نوجوانان است.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۰۷
محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان





افرادی که مطلقه هستند و به هر دلیل تمایل به تشکیل زندگی مشترک دارند بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرند و در این امر عجله نکنند تا دوباره با شکست مواجه نشوند گام های مهم و موثر در این زمینه را در ادامه مطلب برایتان ذکر خواهیم کرد

طلاق گرچه تجربه ای تلخ است اما پایان دنیا نیست و خیلی از افرادی که طلاق می گیرند، در چند سال آینده مجدد ازدواج می کنند. اما چه باید کرد تا ازدواج مجدد بعد از طلاق، به تجربه ای موفق تبدیل شود؟

«نکُند» های پر استرس

احتمالاً شما هم به کسانی در اطرافتان برخورده اید که بعد از طلاق، در برابر هر مورد جدیدی که برای ازدواج مجدد پیش می آید با ترس و تردید برخورد می کنند. مَطلَع این ترس ها و تردیدها هم یک کلمه است: «نکند!»؛ «نکند دوباره کارم به طلاق بکشد؟»، «نکند کسی نباشد که من می خواهم؟»، «نکند دوباره اشتباه کنم؟» و… البته اوایل طلاق، شنیدن این «نکند» ها از فردی که یک بار تجربه ازدواج ناموفق داشته است عجیب نیست اما به دست آوردن آگاهی بیشتر نسبت به خود و ازدواج در گذر زمان می تواند نقش موثری در کاهش این ترس ها و تردیدها داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۳۲
محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان



دارویی ضد درد که با نام‌های ترامادول، تدامول، بایومادول و... چند سالی است در فهرست داروهای ایران قرار گرفته، دارویی است که ‌سال 1970 به وسیله یک شرکت آلمانی ساخته شده، دارویی که مدتی بعد حق تولید آن به شرکت‌های تولیدکننده دارو در سراسر جهان واگذار شد.‌ ترامادول از جمله داروهای مسکن با خواص مخدری است که معمولا برای کنترل دردهای متوسط تا شدید از قبیل دردهای مفصلی، جراحی‌ها و بیماری‌های زنان و زایمان تجویز می‌شود.

این دارو به دو صورت خوراکی و تزریقی عرضه می‌شود که نوع خوراکی آن به صورت قرص و کپسول در دسترس است و نوع تزریقی آن که تا چندی پیش در داروخانه‌ها موجود بود، بتازگی فقط در اورژانس بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۳۳
محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان


سالمندان به عنوان ریشه های خانواده، باعث استحکام روابط میان دیگر اعضای خانواده و فرزندان هستند. این قشر از جامعه با توجه به سن و شرایطشان نیازهای مادی و عاطفی خاصی دارند که باید از طرف دیگر اعضای خانواده مورد توجه قرار بگیرد.


به طور کلی الگوی علائم افسردگی در افراد مسن و افراد جوانتر مشابه بوده و آنها از علائم مشابهی رنج می برند.

با این حال برخی از این علائم در افراد مسن شایع تر بوده و برخی دیگر در افراد مسن کمتر شایع است.

افراد مسن اغلب کمتر نسبت به خلق و خوی بد خود احساس ناراحتی می کنند.
سالمندان اغلب افسردگی را به عنوان یک سری علائم فیزیکی تجربه می کنند.
اضطراب یکی از علائم مشترک در سالمندان مبتلا به افسردگی است.
فراموشی و سردرگمی در افراد مسن مبتلا به افسردگی رخ می دهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۴:۱۲
محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان



حواس پرتی چیست؟

شاید شما تا به حال خیلی به «حواس پرتی» فکر کرده باشید و بارها از خود پرسیده باشید که چرا گاهی به هنگام مطالعه حواس آدم پرت می‌شود؟ ما نمی‌دانیم که شما برای این سؤال خود چه جوابی پیدا کرده‌اید اما پاسخ صحیح این پرسش را به شما می‌گوییم: «حواس پرتی چیزی نیست جز تمایل ذاتی ذهن به درگیری و فعالیت».

ذهن شما همواره می‌خواهد درگیر و مشغول باشد. بنابراین اگر آنچه که اکنون انجام می‌دهید در شما درگیری و مشغولیت ذهنی ایجاد کند، فکر شما دیگر لزومی احساس نمی‌کند که به جای دیگر برود و در آنجا درگیر شود. اما اگر در انجام این کار، درگیری ذهنی ایجاد نشود، ذهن شما شتابان به جایی می‌رود که خود را در آنجا مشغول کند. و این همان حواس پرتی است. برای روشنتر شدن موضوع، مثالی بزنیم: وقتی دوستتان با شما صحبت می‌کند، اگر بتواند با بیان خود در شما مشغولیت ذهنی و توجه و علاقمندی ایجاد کند، شما با تمرکز فراوان به تمام حرفهایش گوش می‌دهید. اما اگر او نتواند چنین تأثیری در شما بگذارد چون ذهن شما درگیر نمی‌شود به سرعت فکر دیگری به ذهنتان راه می‌یابد و شما در حالی که به مخاطب خود خیره شده‌اید، دارید به چیز دیگری فکر می‌کنید. چیزی که در شما درگیری ذهنی ایجاد می کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۵۸
محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان


دلیل ترک سیگار خود را بدانید.

برای ترک سیگار، باید دارای انگیزه قوی باشید. ممکن است شما بخواهید خانواده خود را از دود سیگار محافظت کنید.

ممکن است به خاطر سرطان سینه از سیگار کشیدن پرهیز کنید، و یا حتی ممکن است برای این‌که جوان‌تر به نظر برسید، سیگار را ترک کنید.

بهترین دلیل را انتخاب کنید و به خاطر دلیل خود با سیگار کشیدن مبارزه کنید و بدانید که شما موفق‌ترین فرد در ترک سیگار هستید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۵۰
محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان




 ازدواجهایی که ریسک بالاتری دارند :

بر اساس مشاوره های صورت گرفته ، ازدواجهایی که با شکست روبرو بوده یا در مرحله آشنایی بهم خورده اند وجوه مشترکی زیادی با یکدیگر داشته اند که بر اساس دسته بندی به 8 دسته طبقه بندی می شوند ، لذا شایسته است افرادی که جهت آشنایی و ازدواج جزء این دسته بندی ها هستند محتاط تر عمل کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۴۴
محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان