Physical and mental health

MOHSEN ALIREZAEE ✏ 📚A step towards the promotion of physical and mental health

Physical and mental health

MOHSEN ALIREZAEE ✏ 📚A step towards the promotion of physical and mental health

Physical and mental health

محسن علیرضائی - دانش آموخته روانشناسی بالینی
psychology✔
psychiatry✔
Medical Health✔
addiction✔
social health✔

پیوندها
آخرین نظرات
  • ۱۷ فروردين ۹۶، ۲۲:۳۷ - محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان
    خوب بود

باکتریال واژینوزیس چیست

پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴ ق.ظ

عفونت باکتریال واژن، به حالتی گفته می شود که طی آن توازن طبیعی باکتریهای واژن به هم ریخته و به جای ان تعدادی از باکتریهای مشخص رشد بیش از اندازه پیدا می کنند.

 شیوع این بیماری چقدر است؟

این عارضه شایعترین عفونت واژن در خانمهای سنین باروری است.

افراد چگونه به این بیماری مبتلا می شوند؟ علت اصلی این عارضه به طور کلی در خانمها شناخته نشده است. به طور طبیعی واژن دارای میزان بیشتری از باکتریهای مفید و تعداد اندکی از باکتریهای زیان آور می باشد. باکتریال واژینوزیس وقتی بروز می کند که تعداد باکتریهای زیان آور افزایش می یابد. 

برخی عوامل مانند نزدیکی های مکرر و استفاده از دوشهای واژینال یعنی شستشوی داخل واژن با مواد مختلف بهداشتی و آرایشی به صورت مکرر و ای یو دی ، تعادل طبیعی باکتریهای واژینال را به هم ریخته ، زنان را در خطر ابتلا به این عارضه قرار می دهد.


‎علایم و نشانه های عفونت باکتریال واژن چیست؟ 

🔺👈افزایش ترشحات واژن همراه با بویی ناخوشایند، نشانه این بیماری است. در برخی از زنان این ترشحات بویی شبیه به بوی ماهی پیدا می کند. بویژه پس از آمیزش. زیرا ریختن مایع منی در واژن، موجب تغییر PH واژن شده و بویی شبیه به بوی ماهی از #واژن متساعد می شود. در صورت وجود ترشحات، رنگ ترشح اغلب سفید مایل به خاکستری بوده و ممکن است کمی رقیق باشد. 

🔺👈گاهی سوزش ادرار و خارش اطراف واژن نیز در برخی افراد گزارش می شود. در برخی خانمهای مبتلا به عفونت باکتریایی واژن هیچ نشانه خاصی مشاهده نمی شود. 


عوارض عفونت باکتریایی واژن چیست؟

افزایش احتمال بیماری التهابی لگنPID ،افزایش احتمال عفونتها پس از جراحیهای دستگاه تناسلی ،افزایش احتمال سقط های خود به خودی ،افزایش احتمال بروز زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن پایین( کمتر از2500کیلوگرم) 


درمان عفونت باکتریایی واژن کدامست؟

🔺👈 درمان بویژه برای خانمهای باردار بسیار مهم است. همه خانمهای بارداری که تاکنون سابقه زایمان زودرس و یا تولد نوزادان کم وزن و نارس داشته اند، بدون توجه به حضور علایم باید برای تشخیص عفونت باکتریایی واژن درمان شوند و در صورت وجود باکتریال واژینوز مورد درمان قرار گیرند.

🔺👈 درمان دارویی خوراکی و همچنین موضعی می تواند انجام پذیرد.درحال حاضرشیاف واژینال کلیندامایسین دربازار دارویی موجود می باشد با اثربخشی بسیار بالا دردرمان و طول مدت درمان بسیارکوتاه (سه روز ) که مانند داروهای خوراکی عوارض‌ گوارشی نداشته و می تواند موجب رضایت بیماران شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۱
ع.س 👈 کارشناس در حوزه زنان و زایمان

باکتریال

واژینال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی