Physical and mental health

MOHSEN ALIREZAEE ✏ 📚A step towards the promotion of physical and mental health

Physical and mental health

MOHSEN ALIREZAEE ✏ 📚A step towards the promotion of physical and mental health

Physical and mental health

محسن علیرضائی - دانش آموخته روانشناسی بالینی
psychology✔
psychiatry✔
Medical Health✔
addiction✔
social health✔

پیوندها
آخرین نظرات
  • ۱۷ فروردين ۹۶، ۲۲:۳۷ - محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان
    خوب بود

در هنگام ترس کودک چه باید کرد؟

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۲ ب.ظ

 این طور به نظر می رسد که نمی توانند از فکر کردن درباره آن خلاصی یابند. در چینی شرایطی والدین می توانند با پذیرش احساسات کودک و شنیدن حرف هایش، درصدد کمک و حمایت از کودک برآیند. گاهی نیز کودکی تمایل برای صحبت کردن درباره ترسش ندارد، در چنین مواقعی بهتر است او را وادار به این کار نکنید.

پدر و مادر می توانند با رفتار خود به کودک بفهمانند که متوجه ترس او شده اند و هر وقت که کودک دوست داشته باشد، می تواند درباره آن صحبت کند. نکته دیگر که خوب است یادآور شویم آن است که هیچگاه به زور از کودک نخواهید با ترسش مقابله کند.

برای مثال کودکی که از آب می ترسد را به زور با خود به درون استخر نبرید، شاید او ترجیح می دهد در حالی که روی صندلی راحتی کنار استخر نشسته است، بازی بچه های دیگر را در آب تماشا کند و به تدریج که احساس امنیت نماید جلو بیاید و پاهای خود را در آب فرو کند و بر این تلاش باشد که برترسش فائق آید.

 کودکی که ترس را امری عادی و طبیعی بداند، خودپنداره مثبتی نسبت به خویشتن در ذهن خواهد داشت، زیرا خود را زبون و بی کفایت نمی داند. سعی کنید این فکر را در کودک تقویت نمایید که همه حتی پدر و مادر او تحت شرایطی خواهند ترسید. والدین و یا وابستگان نزدیک کودک می توانند با تعریف داستان و یا خاطره ای از دوران کودکی خود، ترس را برای کودک هیجانی طبیعی جلوه دهند.

برای مثال بگویند: «وقتی هم سن و سال تو بودم از حشرات و زنبورها می ترسیدم، یک بار که یک کفشدوز را روی زمین دیدم، تصمیم گرفتم آن را به دقت دنبال کنم... بعد از مدتی متوجه شدم که کفشدوزک نمی تواند صدمه ای به من بزند...» و از این قبیل.

با پذیرش ترس کودک، می توان به او فهماند که بسیاری از ترس های دوران کودکی بر خلاف ترس های بزرگسالان که اغلب پایدار و همیشگی هستند موقتی و گذرا هستند و اغلب بدون هیچ اقدامی از بین خواهند رفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۳۱
محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان

در هنگام ترس کودک چه باید کرد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی