Physical and mental health

MOHSEN ALIREZAEE ✏ 📚A step towards the promotion of physical and mental health

Physical and mental health

MOHSEN ALIREZAEE ✏ 📚A step towards the promotion of physical and mental health

Physical and mental health

محسن علیرضائی - دانش آموخته روانشناسی بالینی
psychology✔
psychiatry✔
Medical Health✔
addiction✔
social health✔

پیوندها
آخرین نظرات
  • ۱۷ فروردين ۹۶، ۲۲:۳۷ - محسن علیرضائی🔴 کارشناس سلامت روان
    خوب بود

مشروبات الکلی عوارض جسمی و روانی بسیاری دارند

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۱۵ ق.ظ

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری سوءمصرف مواد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: متاسفانه در این نوع فیلم‌ها به هیچ عنوان عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی نمایش داده نمی‌شود و عوارض این مواد را باید در بیمارستان‌های روانپزشکی و کلینیک‌های ترک اعتیاد الکل که در آمریکا و اروپا به وفور یافت می‌شود، مشاهده کرد.

با توجه به عوارض جسمی و روانی بسیار مشروبات الکلی، درهمین کشورها هم اکنون برنامه‌های گسترده بهداشتی برای کاهش آمار اعتیاد الکل وجود دارد، اما غالباً نجات از این نوع اعتیاد به دلیل وابستگی شدید روانی و جسمی آن بسیار دشوار است.

در حال حاضر در کشوری مانند آمریکا بر اساس آمارهای موجود 15 میلیون نفر از افراد بالای 18 سال این کشور اعتیاد به الکل دارند و سالانه به طور میانگین 88 هزار نفر در این کشور جان خود را بر اثر بیماری‌‎های ناشی از مصرف الکل از دست می‌دهند و این بیماری‌ها چهارمین علت مرگ و میر در این کشور به شمار می‌روند.


وی با بیان اینکه در ایران به دلیل باور مذهبی و قوانین موجود مشکلات اعتیاد به مشروبات الکلی به مراتب کمتر از کشورهای دیگر است، گفت: با این حال متاسفانه این نوع اعتیاد در کشور ما نیز وجود دارد و وزارت بهداشت نیز کیلینیک‌هایی برای ترک و درمان این نوع اعتیاد در کشور ایجاد کرده است.


وی تصریح کرد: مشکل دیگری که در کنار همه عوارض جسمی و روانی مصرف مشروبات الکلی در کشور ما وجود دارد انواع تقلبی مشروبات الکلی و دست ساز بودن بیشتر آنها است و این امر زیان مشروبات الکلی موجود در کشور را بیشتر هم کرده است.

فرنیا افزود: به طور مثال در برخی مشروبات الکلی به جای اتانول از متانول استفاده می‌شود که همین امر موجب کور شدن مصرف کننده می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی